CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

09 June 2014

Rezeki Dilewat Usia


Ketika saya berada di wad bersalin baru-baru ini, saya berbual dengan pesakit katil sebelah. Melahirkan anak lelaki dengan berat 3.35 kg. Untuk memulakan bicara, saya salam dan tanya khabar semua apabila melihat suami , ibu dan kakaknya ada bersama.

Selepas itu barulah saya tanya lebih lanjut untuk memulakan ukhuwwah. Dia seorang pelajar S3 di sebuah IPTA di Malaysia, berwarga Indonesia. Sedang menyiapkan penulisan sebelum menamatkan penggajian September ini.

Dia bercerita, sangat bersyukur atas apa yang dikurniakan Allah ini. Menurut kata beliau, "Saya benar-benar bersabung nyawa ketika mahu melahirkan anak ini. 3 hari sebelum anak lahir, saya ditempat di ICU kerana masalah jantung dan darah tinggi. Ketika dibedah separuh badan bius, dalam proses melahirkan anak secara pembedahan caesarian, saya diserang asthmaa. Nikmat Allah, saya diselamatkan Allah untuk merasa dan menjiwai menjadi seorang ibu. Usia saya 40 tahun. Saya bernikah awal tahun 2013 ketika usia 39 tahun. Atas kehendak Allah, diberikan jodoh dan anak pada usia yang lewat .

Sungguh janji Allah benar, saban hari saya berdoa moga dikurniakan jodoh yang baik di sisi Allah, alhamdullilaah sampai juga masanya, dihujung tahun penggajian saya ini. Inilah rezeki namanya. rezeki yang berganda-ganda dalam rahmatNYA."

Maka jangan kita merasa berputus asa dari rahmat Allah. Teruskan berdoa, Allah akan mengurniakan apa yang kita harap pada masa yang Allah kehendaki, bersabar kerana bersabar juga ibadah yang kita lakukan tanpa sedar.

Impianku menjadi isteri solehah,mencintai, 
mengasihi zaujku selepas Allah dan RasulNYA.

1 comments:

Anonymous said...

Sedihnya baca artikel ni.. Bersyukurlah dan bersabarlah